ARTIST

Pern Head

2016
190 x 57 x 57 cm
Patinated steel on a laser cut stainless steel plinth

펄램 갤러리 PEARL LAM GALLERIES
피터 페리
Peter PERI
작가 전시이력 Exhibition History

2019 Quarters, Pearl Lam Galleries HK H Queen’s, Hong Kong, China
2016 Unacting, Almine Rech Gallery Savile Row, London, UK
2016 Grafografo, Kinman Gallery, London, UK
2016 The Scarlet Letter, Fundatia Culturala Intact, Cluj-Napoca, Romania
2015 Filler, Budapest Art Factory, Budapest, Hungary

작가설명

피터 페리는 1971년 영국 런던 출생으로 2003년 런던 첼시 예술대학의 순수예술 석사과정을 졸업했다. 현재 영국 런던에서 거주하며 작업하고 있다. 페리의 주요 매체는 드로잉, 조각, 그리고 회화인데, 이는 복잡한 상호관계의 집합을 만들기 위해 작가가 독자적으로 개발한 장르이다. 그의 작업은 특히 선과 양 사이의 긴장, 구상과 추상, 모더니즘의 전통과 영향에 대한 의문 등에 관한 것이다.

그의 드로잉은 아주 얇은 머리카락 같은 연필 선들의 축적을 통해 만들어지는데, 강박적이고 아주 혼잡하게 그의 엄격한 형태와 형상들을 만들어낸다. 페리의 종이 작업은 로마 카톨릭 유물함, 추상 초상화, 기하학적 형태에 이르는 다양한 것들을 묘사하고 있는데, 이들은 형이상학적인 회화를 연상시키는 이상한 빛과 그림자의 활용을 통해 모호한 건축적 구조와 형태로 통합된다.

작가의 조각작품은 가정용 상자들로 이루어진 어두운 강철 복제품들의 일시적 조합으로, 기념비적이고 대립적인 입체적인 형상을 만들어낸다. 원래의 조립품을 만드는 데 사용되는 마스킹 테이프는 종종 우스꽝스러운 텅 빈 "머리"로 기능한다.

페리의 줄무늬 회화는 스프레이로 칠해진 배경에 대조되는 파스텔 색상의 고운 마커 펜 라인이 특징이다. 그의 이러한 회화작업은 세계를 좀 더 기본적인 용어로 묘사하는 데 사용될 수 있는 신비한 기하학적 언어, 즉 선과 모양을 바꾸는 모스 부호를 묘사하는 것처럼 보인다.

Artist Description

Peter PERI was born in 1971 in London, UK. He graduated from the MA Fine Art program at Chelsea College of Art and Design, London in 2003. He currently lives and works in London, UK.
PERI’s primary media are drawing, sculpture, and painting: three distinct bodies of work that are developed independently by the artist to create a complex set of interrelations. All works are specifically invested in the tension between line and volume, figuration and abstraction, and in the questioning of tradition and influence in Modernism.
His drawings are built-up through the accumulation of tiny hair-like pencil lines that lend an obsessive, congested quality to his strict forms and figures. PERI’s works on paper depict a range of subject matter, including Roman Catholic reliquaries, abstract portraits, and geometric shapes, which coalesce into ambiguous architectural structures and volumes through an uncanny play of light and shadow redolent of Metaphysical painting.
The sculptures are engineered replicas in darkened steel of ephemeral assemblages of household boxes scaled up in size to create monumental and confrontational cuboid figures. The rolls of masking tape used to construct the original assemblages often functioning as absurd hollow “heads”.
PERI’s striated paintings are characterized by hard-edged networks of fine pastel-coloured marker pen lines against spray-painted backgrounds. These paintings appear to trace an occult tinged geometric language—a Morse code of shifting lines and shapes—that might be used to describe the world in more elemental terms.