ARTIST

Ibele

2018
160 x 250 cm
Ribbon and leather on canvas

리만 머핀 LEHMANN MAUPIN
니콜라스 슬로보
Nicholas HLOBO
작가 전시이력 Exhibition History

2020 Center for Contemporary Art, Tel Aviv, Israel (forthcoming)
2019 Lehmann Maupin, Nicholas Hlobo, Seoul, South Korea
2019 Unyukelo, SCAD Museum of Art, Savannah, GA, USA
2018 Isango, Stevenson Gallery, Johannesburg, South Africa
2018 Ulwamkelo, Lehmann Maupin, New York, NY, USA

작가설명

니콜라스 슬로보는 1975년 남아공 출생으로 요하네스버그에서 거주하며 작업한다. 작가는 새로운 자유의식과 국가적 자부심이 있었던 1994년 남아프리카에서 인종차별정책이 종료된 시기를 전후해 활동을 시작했다. 합법화되고 강요된 차별과 분리정책의 근절을 통해, 슬로보와 그의 동료들은 이러한 새로운 법의 보호 아래 그들의 의견과 생각을 공개적으로 말할 수 있게 되었다. 슬로보가 고국의 민주적 현실과 변화하는 국제적 예술 담론에의 우려에 대한 미묘한 비판은 그의 작품의 핵심이다. 슬로보는 리본, 가죽, 목재, 고무 잔재와 같은 촉각적인 소재를 혼합해 복잡한 2차원과 3차원의 하이브리드 물체를 만들어낸다. 각 재료는 문화, 젠더, 성 또는 민족적 정체성과 특정한 연관성을 가지고 있다. 이 작업들은 슬로보의 남아프리카 공화국뿐만 아니라 전 세계에 존재하는 문화적인 이분법을 반영하는 복잡한 시각적 서사를 만들어낸다. 그의 의인적인 이미지와 은유적으로 사용된 재료들은 작가 자신의 다면적인 정체성을 남아프리카 유산의 맥락에서 해명한다.

Artist Description

Nicholas HLOBO (b. 1975, Cape Town, South Africa; lives and works in Johannesburg) began his career around the end of apartheid in 1994, when there was a new sense of freedom and national pride in South Africa. With the eradication of legalized and enforced discrimination and segregation, HLOBO and his peers were empowered to openly voice their opinions and ideas under the protection of these new laws. HLOBO’s subtle commentary on the democratic realities of his home country and concerns with the changing international discourse of art remain at the core of his work. Using tactile materials such as ribbon, leather, wood, and rubber detritus that he melds and weaves together, HLOBO creates intricate two- and three-dimensional hybrid objects. Each material holds a particular association with cultural, gendered, sexual, or ethnic identity. Together, the works create a complex visual narrative that reflects the cultural dichotomies of HLOBO’s native South Africa as well as those that exist around the world. His evocative, anthropomorphic imagery and metaphorically charged materials elucidate the artist’s own multifaceted identity within the context of his South African heritage.