ARTIST

부산
Busan

2019
203 x 135 cm
Gesso, acrylic polymer, acrylic medium, screen printing ink, UV-cured inkjet print, digitally printed resin on canvas over dibond panel

갤러리바톤 GALLERY BATON
휴 스콧 더글라스
Hugh SCOTT-DOUGLAS
작가 전시이력 Exhibition History

2019 Spare the wrench, Casey Kaplan, New York
2019 Hard Rain, Gallery Baton, Seoul
2019 Thank you Thank you Thank you Thank you Thank you Thank you, Blum & Poe, Tokyo
2016 Tochigi Prefectural Museum of Fine Arts, Tochigi
2015 Consumables, Simon Lee Gallery, London

작가설명

휴 스콧 더글라스(Hugh Scott-Douglas)는 경제적 가치, 무역 항로, 화폐와 상품의 유통 과정에 대한 관심을 바탕으로 이송, 변환, 거래의 형식적, 기술적 방법을 작품으로 승화시킨다. 레이저 커팅, 잉크젯 프린트, 사진술에서부터 수치 데이터, 위성 지도를 제작하는 소프트웨어 등의 광범위한 기법과 매체를 복합적으로 사용하면서 아날로그와 디지털 생산 방식의 간극에서 오는 긴장감을 예리하게 파고든다. 작가는 생산과 연계된 조건들이 제조업체에 끼치는 영향에 대한 의구심에 기초한 작업에 전념해왔다. 2016년 이후로는 자연을 테마로 작업을 하고 자연과 자본주의와의 상관관계를 다루어왔다.

Artist Description

Hugh Scott-Douglas’ work is concerned with systems of value, trade routes and the circulation of currency and commercial goods, exploring and enacting methods of migration, translation and transaction. He makes use of a wide range of techniques and media, from laser cutting, inkjet printing and photography, to numerical data and satellite mapping software, and his practice is Interrogating tensions between analogue and digital modes of production. Hugh Scott-Douglas has been committed to a practice that investigates situations where the conditions related to production put the efficacy of the maker into question. This practice has unfolded through the exploration of early cyanotype blueprints, analog technologies of mechanical reproduction, anti-counterfeiting measures and dissembled watch movements. Since 2016, Scott-Douglas has been engaging with thematic explorations of nature and its relationship to capitalism.